7.10.11

Masa depan yang menakutkan.

Oleh / By: Iki.Ali


Cucu aku nampak seronok semacam. Aku pun borak dengan dia.

Aku: Kenapa ni, cu? Seronok je nampak!
Cucu: Mestilah, tok! Saya kena buat karangan yang best tajuk dia! Saya kena buat karangan pasal apa yang menarik pasal masa silam ahli keluarga! Saya pilih atuk!
Aku: Err... kenapa tak pilih mak ke, ayah ke. Kenapa atuk?
Cucu: Dah rambut atuk bergaya, mestilah saya pilih atuk! Mesti hidup atuk dulu-dulu seronok, kan? Nampak macam artis! OK, tok. Apa hobi atuk ya? Benda yang atuk selalu buat masa lapang dulu. Ceritalah.
Aku: (Blushing) Err... atuk... tidur, makan, main game dan bukak Internet. Atuk nak buat apa pun tak jalan; selain benda-benda ni.
Cucu: Atuk biar betul.
Aku: Betul.
Cucu: Lame. Rambut je funky.
Aku: (Blushing) Dah kata dah.

P/S: Diinspirasikan daripada ramalan adik aku terhadap masa depan aku. =.=""

5 ulasan:

Leo "Ricky" Huzair berkata...

kehkehkehkehkeh.....

Aimi Rosli berkata...

turn off you computer, go mandi at resak !

Aimi Rosli berkata...

*at kolam resak, haha.

The Iki.Ali berkata...

macam tak sempat je. memang aku ada plan pun. tapi tak jalan. haha.

Elie Lily berkata...

hahahah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...