15.12.11

AKU

Oleh / By: Akemi Siegel



Ini bukan filem Insidious yang seram tu tau. Aku agak monyet-monyet anti darwin ni semua dah tengok short ni. Dalam dunia ni, ramai orang nak sangat jadi diri depa sendiri. Apa orang kata, be yourself? Tapi kita tak sedar sebenarnya dalam menjadi diri sendiri itu kita sudah menjadi seperti manusia lain. Kau cakap, "Aku adalah aku!". Jadi kau banggalah? Manusia-manusia lain pun banggalah dengan kau?

Cuba kau cakap, "Aku adalah aku!". Dalam diri kau tu ada berapa "aku"? Orang kata payah bila ada nama macam-macam. Lagi payah kalau ada personaliti macam-macam. Otak ada satu saja tapi boleh fikir macam-macam. Manusia tak tau semakin dia bijak semakin banyak bahaya mengancam. Kalau aku, cita-cita aku nak jadi psikopat. Kelebihan aku adalah mengunyah setiap persona yang ada, telan dan muntahkan balik satu-satu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...