12.10.11

MANUSIA BERTOPENG 'KIMAKS'

 Oleh / By: Azizi Dain


ya, aku merupakan seorang pekerja bawahan. beruniform lengkap menekan butang-butang di papan komputer 'sentuhan skrin' menunggu siapa datang membeli barangan. ya, gajiku murah.sangat murah jika mahu dbandingkan dengan si manusia yang melepak di bilik air-cond dengan berkasut kulit pada setiap pagi plus mengadap Apple, menaip seperti dia pula yang mentadbir alam ni. namun hampir semua pelanggan yang datang akan membawa RM100 ke atas. kecuali kanak-kanak kecil dan budak bujang yang niatnya hanya membeli sekotak rokok atau awek cun nak beli topup RM5. jadi kalau berhadapan dengan manusia ni, macam-macam coraknya. ada tertonggeng, ada jalan menegak dan tak melihat dunia. semua benda nak langgar. "kasi hentam sama lu ma".

mahu dijadikan cerita sampai aku terpikir nak tulis di 'horny wall' ni nak bawa korang semua kepada sebuah peristiwa jengkel. kereta dia besar. ala-ala jip. kalau isi minyak penuh, mahu lebih RM100. jadi datang dia dengan muka yang cukup ''ki&&%#a@#$&*''. tiba-tiba...

si !@#$%^&* menyumpah pada kawan sejawatku. " I nak isi petrol la bukan Diesel!!"

mengamuk pula. dah la hitam, botak...dasar toyol tak ada wawasan.

si !@#$% memaki lagi "dah la kerja tuuuuuuuuuuuuuuut, tak sedar diri. dia terus membangangkan diri dia sambil diperhatikan aku. motif lah kau.
dalam beberapa jam berikutnya, boss aku mendapat panggilan hanjing dari dia.

ADA PULA SURUH KAMI MINTA MAAF DENGAN DIA. MOTIF???

2 ulasan:

Kotak Hati berkata...

takut pula ble men maki2 neh..haha

Azizi Dain berkata...

xsampai hati nak maki sepenuh hati :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...