11.10.11

Abluto

Oleh / By: Akemi Siegel


Bukan mencarut.

Ganjil bukan? Dalam dunia ini ada manusia yang takut mandi. Mereka ini dipanggil manusia Abluto. Ah, aku sudah biasa berdepan dengan manusia-manusia seperti ini. Kadang-kadang, aku juga seperti manusia Abluto. Tapi aku bukan takut mandi, cuma sangkut depan Facebook tak mandi-mandi.

Ah sudah! Dikaitkan pula manusia Abluto dengan hampir semua kaum Hawa dan Divine Child. Jadi nak katalah kaum Adam ini wangi dan pembersih. Manusia Abluto takut mandi, mereka ini ada simptom-simptom menjadi panik apabila disuruh mandi.

Bila disuruh mandi, manusia Abluto berasa tertekan kerana situasi tersebut telah menjadi satu huru-hara bagi mereka. Efek daripada itu, mereka menjadi panik. Ada sesetengah manusia Abluto yang memulakan perangai buruk tak nak mandi sejak kecil. Jadi perangai buruk itu dibawa-bawa sehinggalah mereka sudah dewasa. Ini mesti mak bapak budak Abluto ni tak pernah mandikan anak mereka. Atau ini mungkin sebab budak Abluto ini tak fokus dalam subjek Pendidikan Jasmani dan Kesihatan di sekolah.

Manusia Abluto ini mesti ada masalah dengan kesihatan mereka. Jumpalah doktor ya? Tak malu ke nanti manusia-manusia lain cakap manusia Abluto macam kau yang tengah baca ini tak pembersih? Hei, pergilah mandi!

Jadi macam mana? Kau nak abaikan saja manusia-manusia Abluto ni tak mandi?



P/S: Video disekat mengikut usia manusia. Budak Abluto tak boleh tengok kang tak mandi-mandi pulak!

1 ulasan:

hati~♡ berkata...

hihi.. kalau da xde kje, on9 la nak on9 pon.. tp jalani rutin harian yg len normal spt biasa. jgn buat kerje gile smpai tak mandi.. busyuuukkkkkk... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...