8.4.12

Nota kecil dari anak derhaka

Oleh / By: Shah Aideen


"Dalam drama, biasanya anak yang menentang perkahwinan ibunya dengan lelaki lain akan dipandang hina, kejam, anak derhaka, dan etc.

Meng-complicatedkan keadaan? Siapa nak? Tapi keadaan dah memaksa. Kau nak lihat bakal ayah tiri aku pukul adik adik aku? Kau nak lihat bakal ayah tiri aku curang lagi? Sekarang pun dia tengah curang dengan isteri pertama dia. Mana mungkin untuk dia tidak curang lagi. Kalau perlu aku menderhaka demi masa depan, well, aku sanggup. Suatu hari pasti dorang akan berterima kasih. Masa tu kelak aku harap tidak memegang title 'derhaka' lagi."

*Ini adalah nota yang ditemui ibunya setelah anaknya meninggal dunia akibat kanser. Ibunya kini menangis tak henti-henti dan berdoa semoga anaknya dimasukkan ke syurga. Kini, bakal ayah tiri si mati meringkuk di dalam penjara kerana tuduhan menipu 'janda' berjuta ringgit.

6 ulasan:

Romeo Laut berkata...

Hahahah... Hebat. Derhaka ni sebenarnya ramai yang salah tafsir. Kena buka kitab dan cari definisi sebenar.

Selendang Merah berkata...

nice..

Syafiq Ajis berkata...

Good ! Good ! Good ! Sy bru lg berblog.. minx tunjuk ajar ea.. ni blog sy http://manokelpase.blogspot.com/

tiafazunia berkata...

click *awesome!*

~ NANA ~ berkata...

awesome yana!!!

btw lamanya tak jenguk2 sini...bz jadi mak la katakan....haha

aTy _faRed~ berkata...

terbaik.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...