9.10.11

BUDAK BARU

Oleh / By: Azizi Dain


semalam aku mejengah bumi.
mata aku tak celik lagi.
hidung aku masih tidak menghidu.
walaupun begitu
aku masih ada suara untuk memekik minta susu dari mama.
keadaan itu sakit.
ditarik disorong dan disedut paksa oleh mama dan jembalang putih disekeliling mama.
doktor itu jahat.
mama sakit, dia makin paksa
makin dia paksa, makin mama sakit.
babi punya doktor.
kalau kau tak paksa aku keluar pada hari semalam
tak lah hari ni aku jadi begini.
jadi seorang yang kurang ajar gila babi dengan mama.
tak pernah buat mama tersenyum.
selalu buat mama menangis.
nestum yang mama bagi semalam aku lempar dengan muntah.
susu yang mama hisapkan semalam aku simbah dengan kahak.
mama, ini semua salah doktor.
bukan salah aku ya ma.
serius, sumpah. aku tak salah.
sorry mama.
ikhlas dari anak derhaka.

2 ulasan:

ALI berkata...

erk. terasa diri ini seperti anak derhaka juga =.=

Azizi Dain berkata...

:) insaflah.. he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...